search instagram arrow-down

Kontakt

Taky me najdete na Facebooku pod Zivotnafloride a v pripade dotazu a pripominek me kontaktujte na zivotnafloride@hotmail.com

Jak už jsem psala- po prvním výletu na hory nás Colorado tak nadchlo, že minulý rok touto dobou jsme se tam vypravili. V létě je na Floridě sezona dešťů a navíc neskutečné vedro (dneska je krásných 34 stupňů a 77% vlhkost- takže jak v prádelně 😁), tak jsme jen chtěli utéct někam do hor. Nedělali jsme ani žádné plány (krom zastávky na svíčkovou😂), kam se v Coloradu vydáme.

15.8. vystupujeme s celým kempařským vybavením v Denveru, a vyrážíme do našeho oblíbeného Silverthorne, přes Breckenridge a Almu do Faiplay, kde narazíme na muzeum South Park City, hornického města. Je tam 35 originálních budov včetně ordinace a obchodu se vším všudy, různé hornické vybavení, kočáry, vlak i hospoda. Procházíte se sami a je to zajímavé o to víc, že se tam volně prochází srnky a králíci😁. Všimněte si toho telefonu, ten mě hodně baví😁.

Pokračujeme dál přes Buena Vistu až do Leadville. Po cestě potkáváme hlavně farmy, stáda kraviček a pastviny. Nádhera. U nás na Floridě musíme jet aspoň hodinu (je jedno jakým směrem😂), aby jsme vyjeli někam mimo civilizaci, a tady nás ta příroda obklopuje, což nás hrozně baví. Žádný těžký traffic a milion aut. Leadville je další historické městečko a proto si platíme noc v historickém hotelu Dellaware. Hotel je z roku 1886 a i přesto, že jsme navštívili v Leadville všechny bary a jdeme spát až pozdě v noci, nemůžeme usnout. Je to asi to nejstrašidelnější místo, kde jsem v životě spala. Všude kolem jsou obrazy, které se na vás dívají, sochy, které se na vás dívají, panenky, které na vás zahlíží, okna , která nejdou zavřít a…… zkrátka- určitě se tam stavte, doporučuju😂.

Ráno vyrážíme na Bear Lake, což je jediné místo, kam jsem se chtěla jet podívat, je to kousek od Leadville. Vede k němu párkolimetrová procházka přes les, a protože jsme tam už kolem osmé, vůbec nikoho nepotkáme. Jen boží sysly (doufám, že jsou to syslové😂). Jinak mých slunečních brýlí si nevšímejte, chytla jsem nějaký zánět do oka 😁. A jakože i když je léto, na nás je zima, proto jsme tak navlečení 😁(I léto tady mají docela studené, v noci je kolem 10 stupñú)! Výhled ale rozhodně stojí za to.

Třetí den se kolem Aspenu, přes Glenwood Springs přemisťujeme do Grand Junctions, odkud je to jen malý kousíček do Colorado National Monument. Nádherný národní park, který je tvořený pískovcovými kaňony a žulovo-rulovo-břidlicovými kameny. Celá area má asi 20 500 akrů a byla „objevena“ až na začátku 20. stoleti Johnem Ottou. Do té doby si lidé mysleli, že jsou kaňony pro člověka neprůchozí, takže když se tam tento statečný muž usadil a začal stavět stezky, brzo se to rozkřiklo, a v květnu roku 1911 byl park prohlášen za národní. John Otto se stal prvním zaměstnancem parku s platem $1 za měsíc, a ještě dalších 16 let tam stavěl cesty, zatímco bydlel v parku ve stanu. To je cool 😁. Jinak nádherné místo, podle mě takový Coloradský Grand Canyon 😁.

Z Grand Junctions se přemisťujeme do nádherného městečka Ouray. Po cestě nás hodně baví tyto značky u silnice, i když my teda žádného utečence nepotkáváme😂.IMG_0490

Ouray je malé historické městečko, dřív populárni pro víc než 30 dolů, kde se těžilo zlato a stříbro. V jednom z dolů-Camp Bird Mine (zároveň je to druhý největší důl v Coloradu) se vytěžilo skoro 50 000 kilo zlata 😱 to by bylo prstýnků 😁. Dnes se Ouray řika Americké Švýcarsko, a je to oblíbená destinace turistů kvůli raftování, horolezectví (dokonce ledo-horolezectví na několika vodopádech), horské turistice, rybaření a muškaření, termálním pramenům a pro motorkáře kvůli Million Dollar Highway (po té jsme se taky svezli 😁). Celé městečko nám tak učarovalo, že zůstáváme dvě noci v kempu kousíček od města.

Čtvrtý den jdeme na exkurzi do jednoho z dolů, a dokonce si za svitu svíček jen s primitivním vybavením (nic neodpalujeme 😂) hrajeme na horníky. Celá tahle doba „zlaté horečky “ nás fascinuje, a je paráda všechno si osahat a vědět, že před více jak sto lety tam lidi doopravdy pracovali, umírali a vydělávali úžasné peníze. Dál se rozhodujeme pro špacír kolem Ouray, ať se trochu protáhneme. Můžete si vybrat několik různých trailů, ten náš má asi 11 mil (díky Vikyho zkratkám, kdy mě vláčel po různých polomech ve snaze zahlédnout medvěda, si myslím, že ve skutečnosti to bylo tak 20 mil a já pitomec jsem měla jen dvě svačiny 😂) a necelý kilometr převýšení. Za celou trasu nepotkáváme ani živáčka, jen jelínky a srnečky a úžasné kolibříky.

Pátý den jedem na asi 250 mil vzdálený Great Sand Dunes National Park. Po cestě se stavujeme na snídani a dáváme si tu nejúžasnější žemlovku, jakou jsme kdy jedli 😁. Písečné duny se tady tvořili přes tisíc let, a dneska zabírají plochu přes 133 mil čtverečních a jsou vysoké skoro 250 metrů. Je fakt impozantní vidět kus pláže mezi horama 😁. Přímo v dunách se dá přespat, ale protože tam musíte dojít pěšky (některé místa jsou vzdálené až 10 mil) rozhodujeme se pro kemp. A dobře že tak, protože nás večer zastihne neskutečná bouřka.

V noci můžete slyšet (a vidět, ale já nevystrčila nos ze stanu😁) dikobrazy, jeleny, hady!!, pumy a další zvířátka. Ráno nás překvapily stáda laní a antilop jen pár metrů od nás (nemohla jsem bez kontaktních čoček najít foťák, takže si to jen představujte 😁). Vydáváme se na duny brzo ráno, takže je pěkná zima. Z dálky to vypadá jak takový umrněný kopeček, ale přitom je to fakt velké a vypadá to úžasně.

Pokračujeme přes slavnou Hwy 17, o které se říká, že už tam několikrát bylo spatřeno UFO (každý měsíc mají kolem 10 hlášení vidění UFO), a mají tam i slavnou UFO pozorovací stanici.

Celé okolí vypadá jako z hororu. Až v úpatí hor můžete vidět polorozpadlé domy s tisícem aut okolo, takže jen čekáte, kdy píchnete kolo a nějací zmutovanci vás odvlečou a auto půjde na jejich sbírku (mám strašně velkou fantazii 😂). Odpoledne přijíždíme na Pikes Peak,  jednu z „fourteeners“ – to jsou hory v USA, které mají víc než  14 000 stop (tj. 4 267 metrů). Pikes Peak má 4 302 m, a na vrcholu se fakt špatně dýchá. Tenhle „kopeček“ je taky známý pro Pikes Peak International Hill Climb- automobilový a motocyklový závod, který měří 12,42 mil, a má 156 zatáček a převýšení 1 440 metrů😱👍.. Je tam nádherně! jeden z „must see in Colorado“ 😊. Už jste úplně v nebi 😁.

Z Pikes Peak se zastavujeme v Denveru na moji vytouženou svíčkovou v Cafe Prague, což je jedna z asi šesti českých restaurací v Denveru. Vychutnáváme si kachní paštiku, gulášovku a svíčkovou😍😍😍. Parádní zakončení báječného výletu! Po svíčkové jedeme na letiště, vracíme auto a hurá zátky na Floridu. I když by jsme si to klidně o týden, o dva prodloužili. Příště ale už určitě na motorce 😁.