search instagram arrow-down

Kontakt

Taky me najdete na Facebooku pod Zivotnafloride a v pripade dotazu a pripominek me kontaktujte na zivotnafloride@hotmail.com

Není to tak dlouho, kdy jsme byli na výletě v Dakotě, a tak jsme žádný další velký trip neplánovali. Jenže neuběhl ani měsíc a my už jsme zas přemýšleli, kam se aspoň na pár dnů vrtnout😁. Úplně první plán byl zaletět si do Las Vegas jen na takový prodloužený víkend. Potom jsme to upgradovali na celý týden. Pak jsem si říkali, že když už tam budeme, tak zas by bylo dobré to procestovat spíš na motorce. Jenomže přejet Las Vegas na motorce by nám sebralo třeba týden, tak jsme se (po dalších tisícech milionech nápadů- třeba jako že si tam motorku půjčíme😁) rozhodli, že tentokrát budeme podvádět, naložíme Yamahu na trucka a převezeme si ji do Las Vegas, kde to celé začne😁. Nakonec jsme z toho udělali bezmála 14 dnů a ještě jsme to na poslední chvíli o týden posunuli. Já jsem už psala, že jsme s tím plánováním hrozní😂.

V sobotu je všechno sbalené, motorka na korbě, všechny naše věci na motorce, svačina v chlaďáku a my vyrážíme na dva a půl tisíce mil dlouho cestu do Las Vegas. Kromě asi tisíce šílených srnek, které se pasou tak blízko cesty, že jen čekáte, kdy vám nějaká skočí pod auto, a jednoho šíleného býčka, který si myslel, že bude sranda jít na špacír na dálnici🐃😁 , cesta krásně ubíhá. Díky našemu spravedlivému rozdělení ( já odřídila asi 500 mil a Viky zbytek- můj hrdina❤️) už v pondělí ráno zastavujeme v Hoover Damu.

Hoover Dam ( dřív Boulder Dam) je betonová klenbová přehrada postavená v roce 1931-1936 na řece Colorado, pojmenovaná po presidentu Herbertu Hooverovi. Je vysoká 222 metrů a hluboká 380 m. Společně s ní bylo vybudované město Boulder, a během stavby zemřelo víc než 110 lidí. Je úžasně impozantní vidět něco takového na vlastní oči.

Přehrada leží přímo na hranici Nevady a Arizony, a protože každý stát leží v jiném časovém pásmu, půlka Hoover Damu má o hodinu míň 😂. Můžete se vrátit do minulosti 😂.

Pokračujeme do Vegas, kde máme zaplacenou noc v hotelu Excalibur (kolem $40). Vždycky jsem si myslela, že Las Vegas není město pro mě, a že to bude spíš nuda a musela jsem změnit názor, protože jsem se neskutečně bavila 🤑😁. Jako první jdeme do vedlejšího hotelu New York-New York na jejich horskou dráhu 🤢🤢🤢. Vždycky jsem kolotoče milovala(jakože řetízkáč a loď 😂) a myslela jsem, že umřu a Viktor říkal, že jsem doopravdy řvala, jak kdybych umírala 😂. Ale tak mrkněte sami co jsem přežila (https://youtu.be/WiKptgpWaYs)! Jdeme kousek po okolí, ale po té cestě jsme fakt unavení, takže zůstáváme jen v „našem“ casinu Excalibur, kde hrajeme..a pijeme 😂. Dokud v casinu hrajete, máte zadarmo pití, takže si to dovedete představit 🥃🥃🥃🥃😂.

Druhý den jdeme odvézt auto do úschovny(na skoro 14 dnů nás to stálo asi $70), chystáme motorku a vyrážíme 😃🏍. Naše první zastávka je na Red Rock Canyon, vzdáleném asi 15 mil od Vegas. Cela area má skoro 200 000 akrů, ale park jako takový má jen 13 mil dlouhý okruh. Nejvyšší bod je 2 500 m a proto je park populární pro horolezectví a turistiku. Je to tam nádherně!

Pokračujeme do Death Valley a cestou zastavujeme na datlové farmě China Ranch Date Farm. Je to vtipné, protože všude kolem je poušť a najednou nádherný zelený datlový ráj. Dáváme si datlovou zmrzlinu a datlové muffinky a pokračujem dál. Pokud budete v okolí (a máte rádi datle), doporučuju se tam stavit, mají to tam doopravdy pěkné a strašně dobré 🤤.

V Death Valley je nádherných 50 stupňů 🤢😱😳. Horkovzdušná trouba- doslova. Voda se během chvilky ohřívá na stejnou teplotu. Vypadám tak špatně (jak můžete vidět 😁), že když zastavíme na benzínce, prodavač ani nechce zaplatit vodu 😂. I tak jsem ale rozhodně nadšená! Plánovali jsme, že tady někde přespíme, ale rychle měníme plány a přejíždíme do asi 100 mil vzdáleného Kennedy Meadows Campground v Sequoia National Forrest.

Je to primitivní kemp, kde nejsou ani záchody a je tady úžasný klid. Navíc příjemné ochlazení na 10 stupňů. Po té troubě odkud přijíždíme je to báječný pocit 😁. Děláme si ohýnek (Viktor konečně použil svoji sekerku 😁), dáváme si pivo a čekáme na medvěda. Toho se bohužel nedočkáme 😒. Ráno snídáme zbytečky z datlové farmy, mňam, a pokračujeme do Sequoia National Park.

Po včerejší poušti a horku si užíváme cestu lesem v příjemném chládku s nádherným výhledem. Náladu nám zkazí až pan policista, který nás v půlce cesty kvůli požárům otočí, a díky tomu si musíme celou cestu asi o sto mil prodloužit. Měla jsem strach, že ty pravé Sequoia stromy nepoznám a budu za blba, ale nemůžete je minout. Jsou monumentální, doslova. Když si představíte jak dlouho tady ty stromy už jsou, co všechno přežily a co všechno viděly 😁. Nejvyšší strom General Sherman Tree, který je zároveň nejvyšší strom na světě, má kolem 2 300 – 2 700 let, měří skoro 84 metrů a obvod kmenu na zemi má neuvěřitelných 31,3 metru. Je fakt dobry pocit stát vedle něčeho takového 😮🌲😊. Mně se vždycky chce dojetím brečet, když něco takového vidím 😎. Docela se bavíme, protože potkáváme hodně Čechů a Slováků 😎. Přespáváme přímo v parku v úžasném kempu, sice zase bez koupelen, ale zato je tady klid (i když je tady docela lidí, jsme od sebe tak daleko, že vůbec nikoho neslyšíme, jen vidíme mihotání ohníčků 🔥🔥) a nádherné nebe plné hvězd. Opět čekáme u ohýnku (s lahvi Jacka 🥃😁) na medvědy a opět nic 😖.  Taky jsem myslela, že bude strašná zima v noci, jsme fakt docela vysoko,  ale je docela příjemných 9 stupňů😂🤧.

Ráno si děláme na vařiči snídani (jsme vybavení 😁 ) a pokračujeme dál do Yosemite National Parku. Celým parkem protéká spoustu jezírek, a my neodoláme, a jdeme na koupačku (sečtěte si ty kempy bez koupelen 😂). Voda je…no myslím, že můj výraz mluví za vše 😁. Je fakt studená, tipla bych něco kolem 10 stupňů 😁🤒. První zastávka je u El Capitana, 900 metrů vysoké skály. Jeho stěna Dawn Wall je považována za jednu z nejtěžších horolezeckých stěn na světě, a náš český horolezec Adam Ondra ji zdolal za pouhých 8 dnů (předtím byl rekord 19 dnů). I teď vidíme spoustu horolezců všude kolem. Nedovedu si představit na něco takového vyšplhat, velký obdiv všem takovým šplhavcům 👍.

Je tady nádherně jenom strašná spousta lidí. Ale i tak kempem probíhají šakali, jak kdyby se nechumelilo 😁. Hlavní kemp je narvaný k prasknutí a kvůli požárům se do dalších nedostaneme, a proto se vracíme kousek zpátky, a hledáme kemp mimo park. Když stavíme stan jsme v kempu jediní, ale než se setmí, je kemp narvaný (mimo jiné taky čechama, a přímo vedle nás je holka ze Slovenska, která žije v Austrálii – svět je fakt malý 😀). Ráno po snídani (miluju vůni slaniny v kempech 🤤🤤🤤) se vracíme zpátky do parku a pokračujeme až na Mono Lake. Okolí je nádherné!! Je pěkně chladno (na okolních skalách jdou vidět zbytky sněhu) a idylu kazí jen vrtulníky s vodou, které hasí zbytky požáru(je zážitek vidět to na vlastní oči) a ta „vůně“ všude kolem.

U Mono Lake  vyřizujeme telefony (v žádném parku nebyla ani čárečka signálu) a s horkou čokoládou v ruce si užíváme výhled. Všude potkáváme plno lidí, kteří se s náma dávají do řeči (zvlášť když na motorce vidí floridskou značku), bavíme se s klukem, který prodal dům a už půl roku si na motorce cestuje po státech. Nepřipadá vám to boží? Já bych do toho hnedka šla 😁 Jinak Mono Lake je zajímavé, že je asi třikrát slanější než oceán (záleží teda na ročním období a množství vody), a tím pádem v něm nežije nic jiného krom velice speciálních krevetek 😁.

Je to tady zajímavé a pokud  se sem chystáte, určitě Mono Lake nevynechejte. Dokonce se tady dá (překvapivě) koupat, ale to jsme nezkoušeli. To musí být sranda jak vás to nadnáší 😁.

Jako další nás čeká Lake Tahoe, ale o tom vám napíšu až v druhém článku. Ať není těch informací až moc 😁.

2 comments on “Little bit of Nevada and part of California no.1

1. Milovana sestricka píše:

Dej sem tu fotku z te drahy v Las Vegas:-) tu proste nikdy nepopises:-)