search instagram arrow-down

Kontakt

Taky me najdete na Facebooku pod Zivotnafloride a v pripade dotazu a pripominek me kontaktujte na zivotnafloride@hotmail.com

Naše štěstí, díky kterému jsme po cestě nepotkali žádný upršený mráček nás u Lake Tahoe definitivně opouští a posílá na nás kroupy o velikosti golfových míčků 😁. Naštěstí zrovna obědváme (objednáváme si BBQ pro dva a já, zaměstananá ládováním hranolek z Viktorové půlky, si ani nevšimnu co se děje a ani že Viktoro utíkal zachránit helmy a ostatní věci z motorky 😂) takže to nejhorší nás na cestě nesejme, ale i tak se strašně ochladí a pořád prší, takže Lake Tahoe jako takové objedeme, ale ani se nezastavujeme a pokračujem do asi 40 mil vzdáleného Cisco Grove campground ⛺️ , kde se počasí krapátek umoudří. Děláme si ohýnek, aby jsme se zahřáli, večeři (máme s sebou jídlo pro horolezce a je to super záchrana, pokud už se vám nechce jít nakupovat nebo do restaurace nebo jste middle of nowhere, a nejen že to zasytí, ale mně to i chutná 😀) a užíváme hvězdy. Škoda, že na vyfocení té noční oblohy náš foťák nestačí😢.

Ráno se stavujeme v Denny’s na snídani a pokračujeme přes Sacramento až do města Vallejo, kde se na skok zastavujeme u naší drahé přítelkyně ( vitaj Sany 😘😁), a které je asi 30 mil vzdálené od San Francisca. Přijíždíme po slavném Golden Gate bridge (normálně se tady plati vstupné $8 že se po něm svezete 🙄😁) docela pozdě odpoledne a vitá nás tak neproniknutelná mlha, že most, natož Alcatraz není vůbec vidět. Platíme si noc v hotelu kousek od červeňáku a jdeme na večeři do maličké úžasné italské restaurace, a večer končíme v baru Tipsy Pig, kde spřádáme plány na ukradnutí plachetnice a obsazení Alcatrazu 😂😂😂. Strašně příjemná hospůdka, která mi připomíná ten náš evropský styl. Celé město má takový evropský nádech. Už jen díky těm tramvajkám asi, díky kterým vzpomínáme na naše mill and,😍 nebo tím množstvím lidí na ulicích, na to u nás na Floridě nejsem zvyklá.

Zbytek noci nás budí lodní sirény, takže vstáváme docela brzo (s ohledem na včerejší večer😁) a uháníme zpátky k mostu, ten mě úplně uchvátil. Vychutnáváme si výhled s kakaem v ruce (překvapuje mě, jak chladné rána tady mají i když je začátek září) a čekáme až už mlha úplně ustoupí.  Protože jsem pejskomil level miliarda jsem nadšená jak je SF dogfriendly, všude se prohánějí psi, lítajou na pláži, sedí s lidma v restauraci a kolikrát vůbec nejsou na vodítku – to u nás na Floridě nepřichází v úvahu. Jdeme na snídani, takové maličké bistro, ani byste si ho nevšimli a tak úžasnou snídani už jsem dlouho neměla 🤤🤤. V tuto dobu už je venku nádherně teplo bez jediného mráčku, takže jdeme sbalit věci na motel a pokračujeme do města. Mimochodem ten pruh mlhy tam fakt není přidělaný!😁

Protože jsem si most absolutně zamilovala, jedem znovu k němu 😂😂 , kde si ho vychutnávám už v plné kráse (i když s tou mlhou vypadal možná ještě líp 😁) a dál pokračujeme na Lombard street (nejzakroucanější cesta v San Franciscu, kde mimochodem nejde koupit dům pod 3 mega 😱😁) a na Fisherman’s Wharf, kde je slavný Pier 39. Jsem celým městem absolutně okouzlená a rozhodnutá se sem přestěhovat. Možná už se ani nevracet domů 😁. Myslím, že je to nejkrásnější město tady v USA, nebo jedno z nejhezčích, které jsem zatím navštívila  😍.

Na Fisherman ‚s Wharf můžete koupit lístky na různé atrakce. Od výletu na Alcatraz, až po pozorování velryb na oceánu nebo potápění se se žraloky, je tady plno restaurací, stánků, a co nás zajímalo byla nákladní a zásobovací loď SS Jeremiah O’Brien, která se jako jediná vrátila a dochovala po druhé světové válce po vylodění u Normandie. Dneska funguje jako muzeum, ale je plně funkční a několikrát za rok vyplouvá na moře. Celá loď včetně obrovského motoru je přístupná veřejnosti. Je tady všechno dochované i se spacákama a fotkama vojáků, úplně nás z toho mrazí, že tahle loď doopravdy byla ve válce 😢. Na přídi lodi se natáčí nějaký slavný anglický kuchař při vaření, tak chviličku okouníme, jestli nám něco nedají 😂 a pak se jdeme projít po slavným Pier 39.

Všude v okolí vody se rozléhá lachtani „křik“ ( netušila jsem jak jsou lachtani hlasití 😁) a podle hloučku lidi stojících u zábradlí nemusíte dlouho hádat, kam se na ty uřvance jít podívat. Doopravdy si užívají, že jsou středem pozornosti, hrají si, opalují a skáčou do vody. I když jsou tak uřvaní, hnedka bych je brala dom 😁.

Pokračujeme projížďkou ve slavném Cable car (pokud v SF budete, určitě obětujte $7 a projeďte se, protože už teď město tyhle tramvajky kupuje a mění je na normální autobusy, aby mohli dělat projížďky po celém městě, takže je možné, že tyhle jezdící na koleji za chvíli vymizí 🙄🙄🙄) až do China town, kde si, jak jinak než v čínské restauraci (mají ve výloze pověšené upečené kachny a holuby 😂) dáváme oběd. V celé restauraci jsme jediní nešikmoocí, takže je  jasné, že jsme na místě, kam se chodí najíst místní. Za dva hlavni chody a polévku platíme jen nějakých $22, nekup to, a všechno je fakt delicious 🤤.

Zpátky jdeme pěšky, je to tady všude z kopečka do kopečka, bydlet tady tak jsem za chvilku štíhlá jak laňka 😁, nakupujeme magnetky (jsem posedlá magnetkama a z každého místa musím mít aspoň tři, Viktor říkal, že za chvilku budem potřebovat ještě jednu ledničku 😂) a jedeme směrem Santa Cruiz. Už teď jsem z Californie unešená, ale cesta po pobřeží a výhled na oceán mě úplně dostane. Úplně hýřím superlativy, že? Ale je to tady fakt úžasné! Stavíme stan v kempu  kousek od Santa Cruis přímo na pláži a užíváme si nádherný západ slunce 🌅.

Ráno se jedeme podívat na Natural Bridges Park a tohle je asi jediné moje zklamání na tomto výletě. Ne přímo zklamání, líbí se mi, ale v televizi to vypadalo líp 😁. Ale pokud máte cestu kolem, stavte se tam, to zas jo 😀.

Jinak si užíváme volnější den, většinu dne sedíme na útesu a pozorujeme velryby. Fakt. Velryby. Tohle bylo moje velký přání. A můžu ho odfajfkovat 😁. Nemám samozřejmě žádnou fotku, protože jsou potvory docela rychlé a nikdy nevíte, kde se vynoří a hlavně byly od nás poměrně daleko. Ale i to se počítá 😁. Jinak vidíme ještě spoustu lachtanů a delfínů. Nádhera! Nááádhera! Večer se procházíme na pláži a pozorujeme další krásný západ slunce a poslední velrybí nádechy 😁. Možná ze nakonec se přestěhujeme do Santa Cruz 😁.

Ráno balíme krám a jedeme na Big Sur. Big Sur je označovaný jako nejdelší a nejkrásnější neobydleny úsek na pobřeží v USA. Má asi 78 mil a je z velké části tvořen skalami, které od mořské hladiny stoupají až do výšky 1500 metrů. Díky Slovence, kterou jsme potkali v Yosemitech víme, že je Big Sur kvůli sesuvům neprůjezdný, takže nás objížďka vůbec nepřekvapí 😁. Ani nám to nevadí, protože díky té objížďce zas vidíme další krásné věci. Jinak Big Sur- must see! Tady by se dalo sedět hodiny a hodiny 😍😍.

Bereme to přes Carmel Valley a Soledad až dolů do Pismo Beach zase zpátky na pobřeží. Celou cestu jedeme kolem vinohradů, polí, Viktor vybírá samé polňačky a zapadlé cestičky, takže potkáváme plno zvířat a skoro žádné lidi. Značka ideál. Je tady krásně a zase je to Californie z úplně jiné stránky 🍇🍇🍇. Navíc miluju, že vždycky v těch největších zapadákovech narazíme na nejlepší zapadlé restaurace, kde mají úžasné jídlo! Pokud někdo pojedete přes Carmel Valley, stavte se v Running Iron, skvělé jídlo a stylová hospoda 😎.

Do Pismo Beach přijíždíme docela pozdě odpoledne, skoro všechny  kempy jsou narvané, takže bereme zavděk jedním co je kousek od silnice. Sice u silnice, ale mají tam termální prameny, takže hned ráno začneme koupačkou 😁. Stavujeme se na snídani v Seaside Caffe and Bakery, kde je majitel Chorvat (svět je fakt prťavý 😁)a kde zase měníme plány trasy. Chtěli jsme to vzít až do Santa Barbary, ale protože u nás spíš vyhrávají ty hory, vracíme se do Sequoia National Forrest do kempu kousek od města Kernville. Cesta je nádherná a hlavně úžasně voňavá. Jedeme kolem jahodových polí a kolem sadu s mandlema a pistáciema 😳😳😳. Nádhera!

Kousek od Kernville je asi dvacet státních kempů kousek u sebe, takže si vybíráme ten kde nikdo není. V celém kempu ani noha. Sbíráme dřevo na ohýnek, dokonce se koupeme v řece, opékáme buřty, pijeme pivo a pozorujeme hvězdy. Pohodička. Dokud nejdeme spát. Řeka je docela divoká a tudíž strašně hlasitá a my máme pocit, ze slyšíme hlasy. Normálně oba spíme jak zabití, ale dnešní noc je fakt strašidelná (já i normálně  jsem strašný posera, natož když se začnem bavit, že tady žije plno divných lidí a že nás pravděpodobně pozorovali dalekohledem, a teď ví, kde máme ve stanu hlavy, a praští nás polenem a odtáhnout a….no, ani čurat nejdu  😂😂). Jakmile se rozední, balíme stan, stavujeme se v Kernville na snídani a pokračujeme dál. Viktor mi dává vybrat, kterou cestou se chci vrátit do Vegas a já i přesto, že jsem řekla, že už nikdy, vybírám cestu přes Death Valley 😁. A rozhodně nelituju! Nejedeme přímo přes údolí Bad Water, ale objíždíme to ruznýma „zkratkama“ (tady přesně žijou ti zmutovanci co unáší lidi a mají sbírku aut, všimněte si té fotky s autama 😂 Fakt bych měla přestat sledovat horory 😂) takže i když je tady krásných 52 stupňů, není to tak hrozné jak při naší první návštěvě. Největší radost mám, když potkáváme divoké oslíky-burros. Btw. je tady speed limit 50 a vidíte dole jak Viktoro řádí 😎. Celá cesta je moc krásná a zajímavá. Všude kolem rostou Joshua Trees a protože jedeme kolem různých army objektů, lítá nám nad hlavama jedna stíhačka za druhou 😁.

Noc trávíme v Mount Charleston, asi 35 mil od Las Vegas. Nejvyšší hora má 3 632 metrů a jsem hodně překvapená, že v zimě se tady vesele lyžuje. Vždycky jsem myslela, že Las Vegas je obklopené pouští a je tady vedro. Dnešní noc mě ale vyvádí z omylu, protože je něco málo pod nulou. Jinak je tady krásně, při sbírání dřeva na ohýnek potkáváme jelínky a srnečky a v noci slyšíme mustangy.

Ráno po snídani v jedné z restaurací na Mount Charlestonu, při které nám dělají společnost kolibříci 😍😍, pokračujeme přes Vegas až do Valley of Fire. Uprostřed pustiny, kam praží sluníčko (v létě tam může být taky kolem 45 stupňů) jsou najednou do výšky se zvedající se rudé skaly.IMG_0632IMG_0633

Valley of Fire je nejstarší státní park v Nevadě založený v roce 1935.  Jsou to červené pískovcové skály,  které vznikly přesouváním písečných dun, a když na ně svítí sluníčko opravdu to vypadá jak kdyby hořely 🔥🔥🔥. Jsou staré asi 150 milionů let, byly osídleny Anasazimi asi 300 let p.n.l. a všude v parku můžete vidět skalní kresby. Pokud jste v hlavním městě Gablingu, neváhejte s návštěvou tohoto krásného místa, je to jenom necelých 50 mil a vážně to stojí za to 😍.

Zpátky do Vegas jedeme kolem jezera Mead. Lake Mead je největší vodní nádrž v USA co se týče vodní kapacity, a zásobuje vodou Arizonu, Californii a Nevadu. A teď si uvědomuju, že nemám žádnou fotku 😁. Well anyway, hodně vody prostě 😁. Ve Vegas se jdeme naposledy projet po Stripu, stavujeme se na oběd, vyzvedáváme auto a hurá domů 😁. Cesta jde tentokrát mnohem hůř, takže nám to trvá o něco dýl a v neděli večer jsme zpátky doma na Floridě.

Byl to, co se týče počtu najetých mil na motorce nejkratší výlet, ale byl určitě nejkrásnější a nejnabitější dojmy. Kalifornie i Nevada jsou nádherné, určitě jsme tam nebyli naposledy a vy se tam taky jeďte podívat ❤️😁.